For andet år i træk vinder TV 2´s Knæk Cancers kampagne Europæisk og International Promax BDA Guld

UdskrivLOADEMAIL[jba]DOMAIN[compent.net]CONTACT[Kontakt]
Jeppe Basse

Hele sidste sommer og efterår udviklede vi årets interaktive Knæk Cancer løsning i tæt samarbejde med TV 2. Det digitale kort opfangede og præsenterede data fra fysiske stafetter til web og TV-promotion via GPS og MMS. Kampagnen vandt først Europæisk Promax BDA guld i kategorien "Promotional Interactive Applications" og efterfølgende International Global Excellence guld i kategorien "Interactive promotion".


Hos Compent er vi selvfølgelig super glade for andet år i træk at være digital partner på TV 2's store digitale satsning i Knæk Cancer-ugen. Kortet tog afsæt i tanker tilbage fra kortet i 2013 (læs case) men er helt anderledes i og med at det tager udgangspunkt i en række fysiske stafetter ("blomster") udstyret med GPS-sendere. Når en bruger modtager blomsten tager man et billede og sender tilbage som MMS - på denne måde kunne vi i løbet af ugen placere brugernes bidrag på kortet med billede, sted og tidspunkt.

 

Promax BDA nomineringsvideo fra TV 2.

 

2015 Europæisk Guld vinder i kategorien "Promotional Interactive Applications" og International vinder i kategorien "Interactive applications".

 

2014 Kortet kan stadig ses her og selvom Knæk Cancer-ugen er slut er det stadig muligt at se hele ugens forløb via den indbyggede tidsmaskine (horisontal slider) og klikke ind på de enkelte blomster for at se hvor de har været. Endeligt skal det siges at for hver post og rejst kilometer blev der givet en donation fra Hyundai - og på denne måde skabte blomsterne - udover opmærksomhed i TV og rundt omkring ved dem der modtog blomsterne også et stort beløb til Knæk Cancer-ugen, der igen i år slog indsamlingsrekord.

Kontakt

Compent ApS.
Slotsgade 2, 3 th.
2200 København N.
Danmark

Tlf: +45 2750 5656

Teknologi partnere

MicrosoftSitecoreUmbracoKomfo

Sprog

Cookies på Compent.dk
Cookies på Compent.dkLæs mere